|
|
Тексты песен Битлз, альбом "Let It Be"
Подробнее об альбоме -
Послушать альбом
ПОЛ И ДЖОРДЖ 1969: (Споры во время записи песни 'Two Of Us')ПОЛ:'Теперь это сложно. Мы можем сделать ее проще, а затем усложнить там, где это необходимо.ДЖОРДЖ:'Это несложно.'ПОЛ:'Это как будто мы будем играть на гитаре через 'Эй Джуд' … ну, я не думаю, что мы должны.'ДЖОРДЖ:'Ладно, я не против…'. Я буду играть, знаешь, все, что ты хочешь, чтобы я играл, или я вообще не буду играть, если ты не хочешь, чтобы я играл. Что бы это ни было тебе понравится… я сделаю это!ДЖОН:'Я бы хотел, чтобы мы могли начать слышать записи прямо сейчас. Просто сделай это, а потом услышь, что это. Это просто потому что мы не чувствуем себя так, или это 'Звучит ли гитара нормально, правда?'ДЖОН 1969: 'Мы вдвоем носим открытки.' Two of us riding nowhere Spending someone's Hard earned pay You and me Sunday driving Not arriving On our way back home We're on our way home We're on our way home We're going homeTwo of us sending postcards Writing letters On my wall You and me burning matches Lifting latches On our way back home We're on our way home We're on our way home We're going homeYou and I have memories Longer than the road that stretches out aheadTwo of us wearing raincoats Standing solo In the sun You and me chasing paper Getting nowhere On our way back home We're on our way home We're on our way home We're going homeYou and I have memories Longer than the road that stretches out aheadTwo of us wearing raincoats Standing solo In the sun You and me chasing paper Getting nowhere On our way back home We're on our way home We're on our way home We're going home[We're going home, you better believe it. Goodbye.] ДЖОН 1972: 'Я просто развлекался со словами. Это была в буквальном смысле абсурдная песня. Вы просто берете слова и собираете их вместе, и видите ли они имеют какое-то значение. Некоторые из них имеют смысл, а некоторые нет.ДЖОН 1980: 'Еще один кусочек мусора'. I dig a pony Well you can celebrate anything you want Well you can celebrate anything you wantI do a road hog Well you can penetrate any place you go Yes you can penetrate any place you go I told you so, all I want is you Everything has got to be just like you want it to Because...I pick a moon dog Well you can radiate everything you are Yes you can radiate everything you areOh now I roll a stoney Well you can imitate everyone you know Yes you can imitate everyone you know I told you so, all I want is you Everything has got to be just like you want it to Because...Ooh now I feel the wind blow Well you can indicate everything you see Yes you can indicate everything you seeOh now I dug a pony Well you can syndicate any boat you row Yeah you can syndicate any boat you row I told you so, all I want is you Everything has got to be just like you want it to Because... ДЖОН 1972: 'Одна из моих лучших песен. Не самая лучшая запись, но мне нравятся тексты.'ДЖОН 1980: 'Я был немного более претенциозный. Я лежал рядом со своей первой женой в постели (песня, первоначально написанная в 1967), и я был раздражен. Должно быть, она что-то говорила и спала, и я слышал эти слова снова и снова, как бесконечный поток. Я спускался вниз и это превратилось в нечто вроде космической песни, а не в раздраженную, а не в 'Почему ты всегда говоришь на меня?' или типа того, правильно? …и я сел, посмотрел на него и спросил: 'Можно я напишу еще один с этим метром? Это так интересно. 'Слова текут, как бесконечный дождь в бумажный стаканчик. Они скользят, пока проходит проход, они скользят по вселенной. Такой необычный счетчик, и я никогда не смогу его повторить! Дело не в мастерстве - оно само написано. Оно вытолкнуло меня из постели. Я не хотел писать… И я не мог заснуть, пока не положил его на бумагу… Это как одержимость - как медиум или экстрасенс. Надо спуститься. Это не даст вам уснуть, поэтому вам нужно встать, сделать из этого что-то, а потом вам разрешат спать. Это всегда происходит посреди ночи, когда вы не спите или устали и ваши важные объекты отключены'. Words are flowing out like endless rain into a paper cup They slither while they pass, they slip away across the universe Pools of sorrow, waves of joy are drifting through my opened mind Possessing and caressing meJai Guru Deva, Om Nothing's gonna change my world Nothing's gonna change my world Nothing's gonna change my world Nothing's gonna change my worldImages of broken light which dance before me like a million eyes They call me on and on across the universe Thoughts meander like a restless wind inside a letter box They tumble blindly as they make their way across the universeJai Guru Deva, Om Nothing's gonna change my world Nothing's gonna change my world Nothing's gonna change my world Nothing's gonna change my worldSounds of laughter, shades of life are ringing through my open ears Inciting and inviting me Limitless undying love which shines around me like a million suns It calls me on and on across the universeJai Guru Deva, Om Nothing's gonna change my world Nothing's gonna change my world Nothing's gonna change my world Nothing's gonna change my worldJai Guru Deva Jai Guru Deva Jai Guru Deva Jai Guru Deva Jai Guru Deva Jai Guru Deva I Me Mine (George Harrison) ДЖОРДЖ 1980: 'Я мне мое' - это проблема эго. Я огляделся вокруг и все, что я мог видеть, было относительно моего эго. Знаешь, как 'это мой листок бумаги' и 'это моя фланель', или 'отдай его мне', или 'я есть'. Это заставило меня сломать - я ненавидел все о своем эго - это была вспышка всего ложного и непостоянного, что мне не нравилось. Но позже я узнал от них - чтобы понять, что здесь есть кто-то другой, кроме старого болтуна. 'Кто я такой' стал приказом дня. Вот что из этого вышло: 'Я - мой' …дело в эго, в вечной проблеме. All through the day, I me mine I me mine, I me mine All through the night, I me mine I me mine, I me mine Now they're frightened of leaving it Everyone's weaving it Coming on strong all the time All through the day I me mineI-I-me-me-mine, I-I-me-me-mine I-I-me-me-mine, I-I-me-me-mineAll I can hear, I me mine I me mine, I me mine Even those tears, I me mine I me mine, I me mine No-one's frightened of playing it Everyone's saying it Flowing more freely than wine All through the day I me mineI-I-me-me mine, I-I-me-me mine I-I-me-me mine, I-I-me-me mineAll I can hear, I me mine I me mine, I me mine Even those tears, I me mine I me mine, I me mine No-one's frightened of playing it Everyone's saying it Flowing more freely than wine All through your life I me mine Like a rolling stone Like a rolling stone Ah like a rolling stone Like the FBI and the CIA And the BBC, BB King And Doris Day Matt Busby Dig it, dig it, dig it Dig it, dig it, dig it, dig it, dig it, dig it, dig it, dig it ДЖОН 1980: 'Это Пол… Думаю, это было вдохновлено 'Bridge Over Troubled Water'. Это мое чувство, хотя мне нечего сказать. Я знаю, что он хотел написать 'Bridge Over Troubled Water.'ПОЛ 1986: 'У меня было много плохих времен в 60-х. Раньше мы лежали в постели и думали, что происходит и чувствовали себя довольно параноиком. Наверное, все наркотики. Однажды ночью мне приснился сон о моей матери. Она умерла, когда мне было четырнадцать, так что я ничего о ней не слышал, и это было очень хорошо. Это придало мне силы.ПОЛ около 1994: 'Однажды ночью в это напряженное время мне приснился сон, и я увидел свою маму, которая умерла лет десять назад. И было здорово увидеть ее, потому что это замечательная вещь о снах, вы действительно воссоединились с этим человеком… В сне она сказала: 'Все будет хорошо,'. Я не уверен, что она использовала слова 'пусть будет так', но это был смысл ее совета: 'Не волнуйся слишком много, все получится хорошо'. Это был такой сладкий сон, что я проснулся и подумал: 'О, было здорово снова навестить ее. Мне было очень приятно, что мне приснился этот сон. When I find myself in times of trouble Mother Mary comes to me Speaking words of wisdom Let it beAnd in my hour of darkness She is standing right in front of me Speaking words of wisdom Let it beLet it be, let it be, let it be, let it be Whisper words of wisdom Let it beAnd when the broken-hearted people Living in the world agree There will be an answer Let it beFor though they may be parted there is Still a chance that they will see There will be an answer Let it beLet it be, let it be, let it be, let it be Yeah, there will be an answer Let it beLet it be, let it be, let it be, let it be Whisper words of wisdom Let it beLet it be, let it be, let it be, let it be Whisper words of wisdom Let it beAnd when the night is cloudy There is still a light that shines on me Shine until tomorrow Let it beI wake up to the sound of music Mother Mary comes to me Speaking words of wisdom Let it beLet it be, let it be, let it be, yeah, let it be There will be an answer Let it beLet it be, let it be, let it be, yeah, let it be There will be an answer Let it beLet it be, let it be, let it be, yeah, let it be Whisper words of wisdom Let it be Oh dirty Maggie Mae they have taken her away And she never walk down Lime Street any more Oh the judge he guilty found her for robbing a homeward bounder That dirty no good robbing Maggie Mae This is a part of Liverpool, they returned me to Two pounds ten a week, that was my pay ПОЛ 1969: (описание гитарного лизака для припева, во время записи) 'Это идет слишком быстро… заметь. Не должно быть никаких заметных прыжков. Падение… Падение…'.. I've got a feeling, a feeling deep inside Oh yeah, oh yeah, that's right I've got a feeling, a feeling I can't hide No no no, oh no, oh no Yeah yeah I've got a feeling yeahOh please believe me, I'd hate to miss the train Oh yeah, yeah, oh yeah And if you leave me I won't be late again Oh no, oh no, oh no Yeah yeah I've got a feeling yeah I've got a feelingAll these years I've been wandering around Wondering how come nobody told me All that I was looking for was somebody Who looked like youI've got a feeling, that keeps me on my toes Oh yeah, oh yeahI've got a feeling, I think that everybody knows Oh yeah, oh yeah, oh yeah Yeah yeah I've got a feeling yeah YeahEverybody had a hard year Everybody had a good time Everybody had a wet dream Everybody saw the sunshine Oh yeah, (oh yeah) oh yeah, oh yeah Everybody had a good year Everybody let their hair down Everybody pulled their socks up Everybody put their foot down Oh yeah Yeah I've got a feeling A feeling deep inside Oh yeahOh yeahI've got a feeling A feeling I can't hide Oh noOh no no noYeah yeah yeah yeah I've got a feelingI've got a feelingEverybody had a good year Everybody had a hard timeEverybody had a wet dreamEverybody saw the sunshineEverybody had a good year Everybody let their hair downEverybody pulled their socks upEverybody put the foot down Oh yeahOh yeahI've got a feeling Yeah yeah yeah yeah[Oh my soul, so hard.] ДЖОН 1980: 'Это было то, что я написал, когда мне было семнадцать. Я жил на Ньюкасл Роуд 9. Я родился 9 октября - девять месяца назад. Это просто число, которое следует за мной, но нумерологически, очевидно, я номер шесть или три или около того, но все это часть девяти.'ПОЛ около 1994: 'Это было одно, что мы всегда любили делать, и мы заново открыли его. Есть пара мелодий, которые мы удивлялись, почему мы никогда не выпускали - либо Джордж Мартин не любил их достаточно сильно, либо он оказывал предпочтение другим. Это не очень хорошая песня, но она мне очень нравится, потому что у нас с Джоном отличные воспоминания о Джоне и я пытаюсь написать блюз для грузового поезда. В то время было много таких песен, как 'Midnight Special', 'Freight Train', 'Rock Island Line', поэтому это был 'One After 909'. Она не получила 909, она получила тот, что после этого! My baby says she's trav'ling on the one after 909 I said move over honey I'm travelling on that line I said move over once, move over twice Come on baby don't be cold as ice I said I'm trav'ling on the one after 909I begged her not to go and I begged her on my bended knees You're only fooling around, you're fooling around with me I said move over once, move over twice Come on baby don't be cold as ice I said I'm trav'ling on the one after 909I got my bag, run to the station Railman says you've got the the wrong location I got my bag, run right home Then I find I've got the number wrongWell I said I'm trav'ling on the one after 909 I said move over honey I'm travelling on that line I said move over once, move over twice Come on baby don't be cold as ice I said I'm trav'ling on the one after 909I got my bag, run to the station railman says you've got the the wrong location I got my bag, run right home Then I find I've got the number wrongWell I said I'm trav'ling on the one after 909 I said move over honey I'm travelling on that line I said move over once, move over twice Come on baby don't be cold as ice I said we're trav'ling on the one after 90 I said we're trav'ling on the one after 90 I said we're trav'ling on the one after 909[Oh Danny Boy, the old summer is calling.] ПОЛ 1970: 'Альбом был закончен год назад, но несколько месяцев назад американский продюсер Фил Спектор был вызван Джоном Ленноном, чтобы привести в порядок некоторые из трэков. Несколько недель назад мне прислали ремикс-версию моей песни 'The Long And Winding Road' с арфами, рогами, оркестром и женским хором. Никто не спрашивал меня, что я думаю. Я не мог в это поверить. Запись пришла с запиской Аллена Кляйна, в которой он сказал, что считает изменения необходимыми. Я не виню в этом Фила Спектора, но это только показывает, что мне нехорошо сидеть здесь и думать, что я контролирую ситуацию, поскольку очевидно, я не могу. В любом случае, я послал Кляйну письмо с просьбой кое-что изменить, но я еще не получил ответа.'ДЖОН 1980: 'Пол снова. Накануне нашего разрыва у него был небольшой рывок.ПОЛ около 1994: 'Это довольно грустная песня. Мне нравится писать грустные песни, это хорошая сумка, чтобы попасть внутрь, потому что вы можете признать некоторые более глубокие чувства и положить их в него. Это хорошая машина, она избавляет от необходимости обращаться к психиатру. Писание песен часто выполняет этот подвиг - вы говорите это, но не смущает себя, потому что это только песня, или это так? Вы выкладываете вещи, которые вас беспокоят, на стол и рецензируете их, но поскольку это песня, вам не нужно спорить с кем-либо… Это печальная песня, потому что все дело в недостижимом; дверь, до которой вы никогда не доберетесь. Это путь, который вы никогда не доберетесь до конца'. The long and winding road, that leads, to your door Will never disappear, I've seen that road before It always leads me here, lead me to your door The wild and windy night, that the rain, washed away Has left a pool of tears, crying for the day Why leave me standing here, let me know the wayMany times I've been alone, and many times I've cried Any way you'll never know, the many ways I've tried And still they lead me back, to the long winding road You left me standing here a long long time ago Don't leave me waiting here, lead me to your doorBut still they lead me back to the long winding road You left me standing here, a long long time ago Don't keep me waiting here (Don't keep me wait), lead me to your door Yeah, yeah, yeah, yeah For You Blue (George Harrison) ДЖОРДЖ 1980: 'For You Blue' - это простая песня на двенадцать тактов, следующая всем обычным принципам двенадцати тактов, за исключением того, что она приносит удачу! Because you're sweet and lovely girl I love you Because you're sweet and lovely girl it's true I love you more than ever girl I do I want you in the morning girl I love you I want you at the moment I feel blue I'm living every moment girl for you(Walk, walk cat walk. Go, Johnny, go. Same old the twelve bar blues.Elmore James got nothing on this baby.)I've loved you from the moment I saw you You looked at me that's all you had to do I feel it now I hope you feel it tooBecause you're sweet and lovely girl I love you Because you're sweet and lovely girl it's true I love you more than ever girl I do Rhythm and blues ПОЛ 1969: 'Мы сидели в студии, и создали ее из эфира. Мы начали писать там слова, а затем… Когда мы закончили запись в Apple Studios и сделали ее песней для роликовых гор.'ДЖОН 1980: 'Get Back' это Полa Это лучшая версия 'Lady Madonna'. 'Знаешь, переписываю переделку котла.' (Rosetta. Who are you talking about? Sweet Loretta Fart. She thought she was a cleaner Sweet Rosetta Martin But she was a frying pan, yeah Rosetta The picker! the picker! Picture the fingers burning! Oo-wee! OK? 1, 2, 1, 2, 3, 4)Jo Jo was a man who thought he was a loner But he knew it couldn't last Jo Jo left his home in Tucson, Arizona For some California grassGet back, get back Get back to where you once belonged Get back, get back Get back to where you once belonged Get back Jo Jo Go homeGet back, get back Get back to where you once belonged Get back, get back Back to where you once belonged Get back, JoSweet Loretta Martin thought she was a woman But she was another man All the girls around her say she's got it coming But she gets it while she canOh, get back, get back Get back to where you once belonged Get back, get back Get back to where you once belonged Get back, LorettaGo home Oh, get back, get back Get back to where you once belonged Get back, get back Get back to where you once belongedGet back Woo...(Thanks, Mo! I'd like to say "thank you" on behalf of the group And ourselves and I hope we passed the audition!) |
Официальный The Beatles
Слушаем Битлов у нас
Слушаем Битлов
Фотографии Битлов
Фильмы Битлов
География Битлз
Календарь Битлз
По датам
По событиям
По людям
По географии
Песни Битлз
Дискография
Бокс-сеты
Список песен
Авторы песен
Соло
Джон Леннон
Дискография Джона
Фотографии Джона
Пол Маккартни
Дискография Пола
Фотографии Пола
Джордж Харрисон
Дискография Джорджа
Фотографии Джорджа
Ринго Старр
Дискография Ринго
Фотографии Ринго
|