|
|
Тексты песен Битлз, альбом "Anthology 3"ПОЛ 1968: 'Идея 'Счастье - это все еще теплый пистолет' взята из рекламы в американской газете. 'Счастье - это теплое оружие, и это было 'Будь готов к долгому жаркому лету с винтовкой', знаешь, 'Приходи и купи их сейчас! Это было объявление в журнале об оружии. И это было так отвратительно, знаешь ли, идея 'Приходи и покупай свое оружие убийства' и 'Приходи и получай его'. Но это такая замечательная фраза, 'Счастье - это теплый пистолет', что Джон взял ее и использовал в качестве припева. А остальные слова… Я думаю, это отличные слова. Это стихотворение. И он заканчивает, 'Happiness is a Warm'. Это просто хорошая поэзия'.ДЖОН 1972: 'Все говорили о наркотиках, но больше о рок-н-ролле, чем о наркотиках. Это своего рода история рок-н-ролла… Я не знаю, почему люди говорили, что это было про иглу в героине. Я видел, как кто-то делал что-то с иглой только один раз, и мне совсем не нравится это видеть.'ДЖОН 1980: 'Журнал пистолетов сидел и на обложке была фотография дымящегося пистолета. Название статьи, которое я никогда не читал, было 'Happiness Is a Warm Gun'. Я понял, что это была идея счастья после того, как застрелил кого-то. Или какого-то животного. She's not a girl who misses much Do do do do do do do do, oh yeah She's well acquainted with the touch of the velvet hand Like a lizard on a window pane The man in the crowd with the multicoloured mirrors On his hobnail boots Lying with his eyes while his hands are busy Working overtime A soap impression of his wife which he ate And donated to the National TrustDown I need a fix 'cause I'm going down Down to the bits that I left uptown I need a fix 'cause I'm going downMother Superior jump the gun Mother Superior jump the gun Mother Superior jump the gun Mother Superior jump the gun Mother Superior jump the gun Mother Superior jump the gunHappiness is a warm gun (Happiness bang, bang, shoot, shoot) Happiness is a warm gun, mama (Happiness bang, bang, shoot, shoot) When I hold you in my arms (Oo-oo oh yeah) And I feel my finger on your trigger (Oo-oo oh yeah) I know nobody can do me no harm (Oo-oo oh yeah)Because happiness is a warm gun, mama (Happiness bang, bang, shoot, shoot) Happiness is a warm gun, yes it is (Happiness bang, bang, shoot, shoot) Happiness is a warm, yes it is, gun (Happiness bang, bang, shoot, shoot) Well, don't you know that happiness is a warm gun, mama? (Happiness is a warm gun, yeah) ПОЛ 1968: 'Это случилось только потому, что я прочитал рецензию на альбом, в котором говорилось: 'И эта группа действительно сделала нас дикими, она эхом звучит повсюду, они орут себе в голову'. И я просто вспомнил, что подумал: 'Было бы здорово сделать это. Зря они это сделали. Наверное, это здорово… очень кричащая пластинка'. А потом я услышал их послужной список, и он был довольно простым, и он был очень сложным. Это было совсем не грубо и кричало и записывало эхо. Поэтому я подумал: 'Ну, тогда мы сделаем так же. И у меня была эта песня под названием 'Helter Skelter', которая просто смешная песня. Так что мы сделали это так, 'потому что я люблю шум.'ДЖОН 1980: 'Это полностью Пол. Все это (Charles) Manson материал был создан 'вокруг песни Джорджа о свиньях и этого'... Песня Пола об английской ярмарке.. Она не имеет никакого отношения ни к чему, и меньше всего ко мне'.ПОЛ 1985: 'Кто сделал самый громкий, самый грязный рок-н-ролл, самый грязный из всех, что они делали. Это заставило меня задуматься: 'Так. Надо сделать это'. Мне нравится такой подход. И мы решили сделать самый громкий, громкий, грязный, самый крутой рок-номер, какой только могли. When I get to the bottom I go back to the top of the slide Where I stop and I turn and I go for a ride Till I get to the bottom and I see you again Yeah yeah yeah heyDo you, don't you want me to love you I'm coming down fast but I'm miles above you Tell me tell me tell me come on tell me the answer Well you may be a lover but you ain't no dancerNow helter skelter helter skelter Helter skelter yeah Ooh!Will you, won't you want me to make you I'm coming down fast but don't let me break you Tell me tell me tell me the answer You may be a lover but you ain't no dancerLook out helter skelter helter skelter Helter skelter oohLook out, cos here she comesWhen I get to the bottom I go back to the top of the slide And I stop and I turn and I go for a ride And I get to the bottom and I see you again Yeah yeah yeahWell do you, don't you want me to make you I'm coming down fast but don't let me break you Tell me tell me tell me the answer You may be a lover but you ain't no dancerLook out helter skelter helter skelter Helter skelterLook out helter skelter She's coming down fast Yes she is Yes she is coming down fast(My head is spinning, ooh...Ha ha ha, ha ha ha, alright!I got blisters on my fingers!) ДЖОН 1980: 'Где-то в газете я читал об одном злобном парне, который прятал свои пятифунтовые записки не в носу, а 'где-то в другом месте'. Нет, это не имело никакого отношения к кокаину. Mean Mister Mustard sleeps in the park Shaves in the dark trying to save paper Sleeps in a hole in the road Saving up to buy some clothes Keeps a ten-bob note up his nose Such a mean old man Such a mean old manHis sister Pam works in a shop She never stops, she's a go-getter Takes him out to look at the queen Only place that he's ever been Always shouts out something obscene Such a dirty old man Dirty old man ДЖОН 1980: 'Это был я, вспоминая маленькое событие с женщиной в Джерси, и мужчиной, который был ответом Англии Аллену Гинсбергу, который дал нам первое представление… Я встретил его, когда мы были в туре, и он отвез меня к себе домой, и у меня была девушка, и он хотел, чтобы я встретился с ним. Она сказала, что нарядилась в полиэтилен, что она и сделала. На ней не ботфортов и килта, я просто как-то продумал. Извлекла секс в полиэтиленовую сумку - я просто ищу, о чем написать. Well you should see Polythene Pam She's so good-looking but she looks like a man Well you should see her in drag dressed in her polythene bag Yes you should see Polythene Pam Yeah yeah yeahGet a dose of her in jackboots and kilt She's killer-diller when she's dressed to the hilt She's the kind of a girl that makes the "News of the World" Yes you could say she was attractively built Yeah yeah yeah ДЖОН 1980: 'Это я, просто сделал одноразовую песню, а-ля 'Морж' а-ля все, что я когда-либо писал. Я бросил в строчку 'Морж был Полом', чтобы всех немного запутать. Это мог быть лисица-терьер Пол, знаете ли. В смысле, это просто поэзия. Это было просто так… Строка была поставлена, потому что я чувствовал себя виноватым, потому что был с Йоко и ушел от Пола. Я пытался… Я не знаю. Это неправильный способ сказать Полу: 'Вот, оставь этот удар, эта иллюзия, этот удар, это я'. I told you about strawberry fields You know the place where nothing is real Well here's another place you can go Where everything flows Looking through the bent backed tulips To see how the other half live Looking through a glass onionI told you about the walrus and me, man You know that we're as close as can be, man Well here's another clue for you all The walrus was Paul Standing on the cast iron shore, yeah Lady Madonna trying to make ends meet, yeah Looking through a glass onionOh yeah Oh yeah Oh yeah Looking through a glass onionI told you about the fool on the hill I tell you man he living there still Well here's another place you can be Listen to me Fixing a hole in the ocean Trying to make a dove-tail joint, yeah Looking through a glass onion Junk (Paul McCartney) Motorcars Handlebars Bicycles for two Broken hearted jubileeParachutes Army boots Sleeping bags for two Sentimental jamboreeBuy buy The shop window Why why, says the sign In the yardBuy buy, says the sign In the shop window Why why, says the junk In the yard Piggies (George Harrison) ДЖОРДЖ 1980: 'Piggies' - это социальный комментарий. Я застрял на одну строчку посередине, пока моя мама не придумала текст песни: 'Что им нужно, так это чертовски хороший бит', что это хороший простой способ сказать, что им нужно хорошо спрятаться. Это нужно было рифмовать с 'поддержкой', 'отсутствует', и совершенно не имело никакого отношения к американским полицейским или калифорнийским трусам!'ДЖОН 1980: 'Я дал Джорджу пару строк о вилках и ножах и еде бекона'. Have you seen the little piggies Crawling in the dirt? And for all the little piggies Life is getting worse Always having dirt to play around inHave you seen the bigger piggies In their starched white shirts? You will find the bigger piggies Stirring up the dirt Always have clean shirts to play around inIn their styes with all their backing They don't care what goes on around In their eyes there's something lacking What they need's a damn good whackingEverywhere there's lots of piggies Living piggy lives You can see them out for dinner With their piggy wives Clutching forks and knives to eat their bacon(One more time...) ПОЛ 1968: 'Мой отец всегда играл такие старые фруктовые песни, знаешь? И мне они нравились. Мне нравится мелодия старых песен, и тексты песен тоже. Есть несколько старых текстов, как, знаешь, женщина, поющая о мужчине, и она говорит о его 'я хочу иметь' что-то вроде 'моне'. Понимаешь, о чем я? Есть хорошие тексты песен и просто хорошие мысли, которые ты не слышишь так много в последнее время, знаешь ли. И поэтому я бы очень хотел быть писателем 1920-х годов, потому что мне нравится эта штука, знаешь ли, ну ты знаешь, вверх по шляпе и хвостам и типа того, чтобы прийти к ним. Этот номер мне нравится. Но… На самом деле, я делаю это, притворяясь, что живу в 1925 году.'ДЖОРДЖ 1987: 'Джон играл блестящее соло на 'Медовом пироге' - звучит как Джанго Рейнхардт или что-то в этом роде. Это был один из них, где вы просто закрыли глаза и случайно попали во все нужные ноты… звучало как маленькое соло джаза.ПОЛ около 1994: 'Мне очень понравился этот старый стиль кронера - странный фруктовый голос, которым они пользовались, поэтому 'Honey Pie' это я написал один из них на воображаемой женщине, на берегу океана. Это еще одна из моих фантазийных песен. Мы добавили звук в мой голос, чтобы он звучал как старый альбом. Так что это не пародия, это кивок на традицию водевиля, на которой я вырос. She was a working girl North of England way Now she's hit the big time In the USA And if she could only hear me This is what I'd sayHoney pie you are making me crazy I'm in love but I'm lazy So won't you please come homeOh honey pie my position is tragic Come and show me the magic Of your Hollywood songYou became a legend of the silver screen And now the thought of meeting you Makes me weak in the kneeOh honey pie you are driving me frantic Sail across the Atlantic To be where you belongHoney pie come back to me, ohYeah I like it like that, oh ah I like this kind of hot kind of music Hot kind of music Play it to me, play it to me, honey, the bluesWill the wind that blew her boat Across the sea Kindly send her sailing back to meHoney pie you are making me crazy I'm in love but I'm lazy So won't you please come home Come, come back to me, honey pieOooooooooooh oh Oh oh oh oh oh oh oh Honey pie, honey pie Don't Pass Me By (Richard Starkey) ДЖОН 1968: 'Мы только что сделали два незавершенных трека. Вторая песня - первая песня Ринго, над которой мы сейчас работаем. Он написал ее сам в своей литаргии. I listen for your footsteps Coming up the drive Listen for your footsteps But they don't arrive Waiting for your knock, dear On my old front door I don't hear it Does it mean you don't love me any more?I hear the clock are ticking On the mantel shelf See the hands are moving But I'm by myself I wonder where you are tonight And why I'm by myself I don't see you Does it mean you don't love me any more?Don't pass me by, don't make me cry, don't make me blue Cause you know darling I love only you You'll never know it hurt me so How I hate to see you go Don't pass me by, don't make me cryI'm sorry that I doubted you I was so unfair You were in a car crash And you lost your hair You said that you would be late About an hour or two I said that's alright I'm waiting here Just waiting to hear from youDon't pass me by, don't make me cry, don't make me blue Cause you know darling I love only you You'll never know it hurt me so How I hate to see you go Don't pass me by, don't make me cry ДЖОН 1980: 'Я мог бы дать ему пару слов, но это его песня, его слова.'ПОЛ 1984: 'Парень, который болтался по клубам, обычно говорил: (с ямайским акцентом) 'Об-ла-ди, об-ла-да, жизнь продолжается', и он раздражался, когда я сделал эту песню, потому что он хочет зарезаться'. Я сказал: 'Да ладно, Джимми, это просто выражение. Если бы ты написал песню, у тебя была бы доля. Он также говорил: 'Ничего особенного, просто с глаз долой'. Он был одним из тех парней, у кого были отличные выражения, знаешь ли'. Desmond has a barrow in the market place Molly is the singer in a band Desmond says to Molly, "Girl, I like your face" And Molly says this as she takes him by the handOb-la-di ob-la-da life goes on bra La-la how their life goes on Ob-la-di ob-la-da life goes on bra La-la how their life goes onDesmond takes a trolley to the jeweler's stores Buys a twenty carat golden ring (Golden ring?) Takes it back to Molly waiting at the door And as he gives it to her she begins to sing (Sing)Ob-la-di ob-la-da life goes on bra La-la how their life goes on Ob-la-di ob-la-da life goes on bra La-la how their life goes on, yeah (No)In a couple of years they have built A home sweet home With a couple of kids running in the yard Of Desmond and Molly Jones (Ah ha ha ha ha ha)Happy ever after in the market place Desmond lets the children lend a hand (Arm! Leg!) Molly stays at home and does her pretty face And in the evening she still sings it with the bandYes, ob-la-di ob-la-da life goes on bra La-la how their life goes on (Ha ha ha) Hey, ob-la-di ob-la-da life goes on bra La-la how their life goes onIn a couple of years they have built A home sweet home With a couple of kids running in the yard Of Desmond and Molly Jones (Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha)Yeah, happy ever after in the market place Molly lets the children lend a hand (Foot!) Desmond stays at home and does his pretty face And in the evening she's a singer with the bandYeah, ob-la-di ob-la-da life goes on bra La-la how their life goes on Yeah, ob-la-di ob-la-da life goes on bra La-la how their life goes onAnd if you want some fun Take ob-la-di ob-la-da(Thank you, uh, ha ha ha!) РИНГО 1968: 'Все думают, что Пол написал 'Спокойной ночи' для меня, но это Джон написал это для меня. У него много души, Джон написал.'ПОЛ 1968: 'Джон написал это, в основном. Это его песня, эм, что удивительно для Джона, потому что он обычно не пишет таких песен. Это очень милая мелодия, и Ринго поет ее великолепно, я думаю. Аранжировка была выполнена Джорджем Мартином, потому что он очень хорош в таких аранжировках, знаешь ли, очень пышная, милая аранжировка.ДЖОН 1980: 'Спокойной ночи' была написана для Джулиана, как и Б. Шон. 'Спокойной' было написано., но отдано Ринго и, возможно, слишком пышно.ПОЛ около 1994: 'Я думаю, Джон почувствовал, что его образу может не повредить пение, но было здорово услышать, как он это делает. Мы слышали, как он пел его, чтобы научить Ринго и он пел очень нежно. Джон редко проявлял нежную сторону, но мои воспоминания об Джоне были очень нежными, вот что осталось со мной - те моменты, когда он показал себя очень щедрым, любящим человеком. Я всегда приводил эту песню в качестве примера Джона под поверхностью, которую мы видели только иногда… Я не думаю, что его версия была когда-либо записана… Не думаю. Now it's time to say good night Good night, sleep tight Now the sun turns out his light Good night, sleep tight Dream sweet dreams for me (Dream sweet) Dream sweet dreams for youClose your eyes and I'll close mine Good night, sleep tight Now the moon begins to shine Good night, sleep tight Dream sweet dreams for me (Dream sweet) Dream sweet dreams for youMmmmmm Mmmmmm MmmmmmmmmmClose your eyes and I'll close mine Good night, sleep tight Now the sun turns out his light Good night, sleep tight Dream sweet dreams for me (Dream sweet) Dream sweet dreams for youGood night, good night, everybody Everybody everywhere Good night ДЖОН 1968: 'У меня тут еще одно слово… несколько слов… я думаю, я взял их из рекламы. 'Плачь, малыш, заставь свою маму ПОКУПАТЬ'. Я играл на пианино снова и снова. Я отпустил ее, но могу снова вернуться, если захочу. Иногда я встаю с фортепиано, как будто я был в трансе, и я знаю, что упустил несколько вещей, которые я мог поймать, если бы хотел.ДЖОН 1980: 'Кусок мусора'. Cry baby cry Make your mother sigh She's old enough to know betterThe king of Marigold was in the kitchen Cooking breakfast for the queen The queen was in the parlour Playing piano for the children of the kingCry baby cry Make your mother sigh She's old enough to know better So cry baby cryThe king was in the garden Picking flowers for a friend who came to play The queen was in the playroom Painting pictures for the childrens holidayCry baby cry Make your mother sigh She's old enough to know better So cry baby cryThe duchess of Kircaldy always smiling And arriving late for tea The duke was having problems With a message at the local bird and beeCry baby cry Make your mother sigh She's old enough to know better So cry baby cryAt twelve o'clock a meeting round the table For a seance in the dark With voices out of nowhere Put on specially by the children for a larkCry baby cry Make your mother sigh She's old enough to know better So cry baby cry cry cry cry baby Make your mother sigh She's old enough to know better Cry baby cryCry cry cry Make your mother sigh She's old enough to know better So cry baby cry ПОЛ 1968: 'Концепция проста, потому что вы не могли придумать ничего другого, чтобы добавить. Может быть, в 'Пепере' мы бы работали над ним, пока бы не нашли способ поставить туда скрипки или трубы. Но я не думаю, что ей это нужно. Знаешь, это просто… Нечего общего с песней. Это просто один из тех 'выбери ее и пой' и все. Единственное, о чем мы думали, это о том, чтобы что-нибудь наложить на нее, это когда она возвращается…, останавливается и возвращается…, то вместо того, чтобы наложить что-то еще, мы кладем на него 'черного дрозда'. И кто-то сказал, что это дрозд, но я думаю, что это черный дрозд!'ДЖОН 1980: 'Я дал ему (Полю) строчку на эту тему.ПОЛ около 1994: 'Первоначальное вдохновение было от известного произведения Баха, которое я никогда не знал название, которое Джордж и я научились играть в раннем возрасте - он лучше меня на самом деле. Часть его структуры является особой гармонической вещью между мелодией и басом, который меня интриговал… Я взял его где-то еще, чтобы создать его на основе другой части, он принял его на вооружение. У меня на уме была черная женщина, а не птица. Это были дни движения за гражданские права, о которых все мы страстно заботились. Так что это была действительно песня от меня для черной женщины, испытывающей эти проблемы в Штатах… 'Позвольте мне призвать вас продолжать пытаться, чтобы сохранить свою веру, есть надежда.'. Как это часто бывает с моими вещами, была завеса. Так что, вместо того, чтобы говорить 'Черная женщина живет в Литл-Роке' и быть очень конкретной, она стала птицей, стала символичной, чтобы вы могли применить ее к вашей конкретной проблеме'. Blackbird singing in the dead of night Take these broken wings and learn to fly All your life You were only waiting for this moment to ariseBlackbird singing in the dead of night Take these sunken eyes and learn to see All your life You were only waiting for this moment to be freeBlack bird fly, black bird fly Into the light of the dark black nightBlack bird fly, black bird fly Into the light of the dark black nightBlackbird singing in the dead of night Take these broken wings and learn to fly All your life You were only waiting for this moment to arise You were only waiting for this moment to arise You were only waiting for this moment to arise ДЖОН 1980: 'Это было вдохновлено Махариши. Я написал это, когда мы упаковали наши сумки и уходили. Это была последняя вещь, которую я написал перед отъездом из Индии. Я только что назвал его 'Секси Сэйди', а не 'Махариси, что ты сделал, ты сделал дурак… Я просто использовал ситуацию, чтобы написать песню, скорее расчетливо, но также, чтобы выразить то, что я чувствовал. Я покидал Махариши с плохим вкусом. Знаешь, кажется, что мои прощания всегда не такие хорошие, как хотелось бы. Sexy Sadie what have you done You made a fool of everyone You made a fool of everyone Sexy Sadie ooh what have you doneSexy Sadie you broke the rules You layed it down for all to see You layed it down for all to see Sexy Sadie oooh you broke the rulesOne sunny day the world was waiting for a lover She came along to turn on everyone Sexy Sadie the greatest of them allSexy Sadie how did you know The world was waiting just for you The world was waiting just for you Sexy Sadie oooh how did you knowSexy Sadie you'll get yours yet However big you think you are However big you think you are Sexy Sadie oooh you'll get yours yetWe gave her everything we owned just to sit at her table Just a smile would lighten everything Sexy Sadie she's the latest and the greatest of them allShe made a fool of everyone Sexy SadieHowever big you think you are Sexy Sadie While My Guitar Gently Weeps (George Harrison) ДЖОРДЖ 1980: 'У меня была копия 'Книги Перемен И Цзин', которая, казалось бы, была основана на восточной концепции, что все относительно всего остального, в отличие от западного представления, что все просто случайно. Идея была в моей голове, когда я посетил родительский дом на севере Англии. Я решил написать песню на основе того, что первое что я увидел после открытия любой книги - Я случайно взял книгу, открыл ее, увидел 'мягкие слёзы', затем снова положил ее на место и начал песню. Некоторые слова к ней были изменены до того, как я ее записал.ДЖОРДЖ 1987: 'Однажды я работал над ней с Джоном, Полом и Ринго, и они вообще не интересовались ею. И я знал, что это хорошая песня. На следующий день я был с Эриком Клэптоном и собирался на сеанс, и сказал: 'Мы собираемся сделать эту песню. Начнем играть на ней'. Он сказал: 'О, нет. Я не могу этого сделать. Никто никогда не играет на пластинках Битлз'. Я сказал: 'Послушай, это моя песня, и я хочу, чтобы ты играл на ней. Эрик вошел, и другие парни были так же хороши, как золото, потому что он был там. Кроме того, это оставило мне свободу просто играть ритм и вокал. Так Эрик играл это, и я думал, что это действительно хорошо. Затем мы слушали это снова, и он сказал: 'Ах, есть проблема, хотя это не все'. Поэтому мы пропустили его через ADT (автоматический двухпутный трек), чтобы немного раскачивать. I look at you all, see the love there that's sleeping While my guitar gently weeps I look at the floor and I see it needs sweeping Still my guitar gently weepsI don't know why nobody told you How to unfold your love I don't know how someone controlled you They bought and sold youI look at the world and I notice it's turning While my guitar gently weeps With every mistake we must surely be learning Still my guitar gently weepsWell...I don't know how you were diverted You were perverted too I don't know how you were inverted No one alerted youI look at you all, see the love there that's sleeping [LOVE version:] I look from the wings at the play you are staging. While my guitar gently weeps Look at you all [LOVE version:] As I'm sitting here doing nothing but aging Still my guitar gently weepsOh, oh Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh Oh, oh, oh, ohYeah, yeah, yeah, yeah, yeah Yeah, yeah, yeah, yeah, oh, ooh ДЖОН 1968: 'Ну, когда Пол впервые спел мне 'Эй Джуд'… или сыграл мне маленькую кассету, которую он сделал из нее… Я воспринял это очень лично. 'Ах, это я', я сказал: 'Это я'. Он говорит: 'Нет, это я. Я сказал: 'Проверь. Мы проходим через то же самое. Итак, мы все. Кто бы ни проходил через это с нами, тот проходит через это.'ДЖОН 1972: 'Это его лучшая песня.'ПОЛ 1974: 'Я помню, я играл ее с Джоном и Йоко, и я сказал: 'Эти слова не будут в готовой версии'. Некоторые слова были: 'Нужное тебе движение на плече', и Джон сказал: 'Это здорово! Я говорю: 'Это безумие, это бессмыслица какая-то'. Он говорит: 'Конечно, здорово.'ДЖОН 1980: 'Он сказал, что это было написано о Джулиане. Он знал, что я расстаюсь с Син и брошу Джулиана. Он ехал к Джулиану, чтобы поздороваться. Он был как дядя. Я сказал ему. Но я всегда слышал эту песню как песню. Настоящее время я звучу как один из тех фэнов, которые читают ее… Подумайте об этом: Йоко только что появилась на фотографии. Он говорит. Эй Джуд. Эй Джуд. Привет, Джон. Подсознательно, он говорил: 'Давай, оставь меня. На сознательном уровне, он не хотел, чтобы я шел вперед. Ангел в нем говорил: 'Благослови тебя Бог'. Дьяволу в нем это совсем не понравилось, потому что он не хотел терять партнера'.ПОЛ 1985: 'Я помню, как говорил Джорджу на 'Эй Джуд' не играть на гитаре. Он хотел делать эхо риффы после вокальных фраз, чего я не считал уместным. Он этого не видел, и для меня это было немного чересчур, чтобы сказать Джорджу Харрисону, который один из великих - не играть. Это было как оскорбление. Но вот как мы сделали много наших вещей.ПОЛ около 1994: 'Есть забавная история о том. Ринго вышел в туалет, и я не заметил. Туалет был всего в нескольких метрах от его барабанной кабинки, но он прошел мимо меня, и я все еще думал, что он в его барабанной кабинке. Я начал то, что было на самом деле, и 'Эй, Джуд' продолжается часами, прежде чем барабаны вошли, и когда я это делал, я вдруг почувствовал, что Ринго довольно быстро проезжает за моей спиной на цыпочках, пытаясь добраться до барабанов. И как только он подошел к барабанам, бум-бум, его время было совершенно безупречным'. Hey, Jude, don't make it bad Take a sad song and make it better Remember to let her into your heart Then you can start to make it betterHey, Jude, don't be afraid You were made to go out and get her The minute you let her under your skin Then you begin to make it betterAnd anytime you feel the pain, Hey, Jude, refrain Don't carry the world upon your shoulders For well you know that it's a fool Who plays it cool By making his world a little colderNah, nah nah, nah nah, nah nah, nah nahHey, Jude, don't let me down You have found her, now go and get her Remember to let her into your heart Then you can start to make it betterSo let it out and let it in, Hey, Jude, begin You're waiting for someone to perform with And don't you know that it's just you, Hey, Jude, you'll do The movement you need is on your shoulderNah, nah nah, nah nah, nah nah, nah nah yeahHey, Jude, don't make it bad Take a sad song and make it better Remember to let her under your skin Then you'll begin to make it better, better, better, better, better... oh!Nah, nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude Nah, nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude Nah, nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude (Jude) Nah, nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude (yeah, yeah, yeah) Nah, nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude Nah, nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude (don't make it bad, Jude) Nah, nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude (take a sad song and make it better) Nah, nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude (oh, Jude) Nah, nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude (Jude, hey, Jude, whoa) Nah, nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude Nah, nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude (ooh) Nah, nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude Nah, nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude Nah, nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude Nah, nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude Nah, nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude [fade out] Not Guilty (George Harrison) Not guilty For getting in your way, while you try to steal the day Not guilty I'm not nodding for the rest, I'm not trying to steal you vest I am not trying to be smart I only want what I can get I'm really sorry for your aging head, but like you heard me said Not guiltyThough you signing me a writ, while I'm trying to do my bit I don't expect to take your heart I only want what I can get I'm really sorry that you're underfed, but like you heard me said Not guiltyNot guilty For looking like a freak, making friends with every Sikh Not guilty For leading you astray, on the road to Mandalay I won't upset the apple cart I only want what I can get I'm really sorry that you've been mislead, but like you heard me said Not guilty ПОЛ 1968: 'Здесь написано: 'Родился бедный маленький деревенский мальчик', а я родился в больнице Вултона, так что это грязная ложь.'ДЖОН 1980: 'Пол. Это было из лекции Махариши, где он говорил о природе, и я написал статью 'Я просто ребенок природы', которая позже превратилась в 'Ревнивого парня'.ПОЛ около 1994: 'Кажется, я помню, как писал 'Сын матери-природы' в доме моего отца в Ливерпуле… Мне всегда нравилась песня под названием 'Nature Boy'… 'Mother Nature's Son', вдохновленная этой песней. Я всегда любил природу, и когда мы с Линдой встретились, мы обнаружили, что у нас общая глубокая любовь к природе. Возможно, Джон немного помог нам с некоторыми из стихов. Born a poor young country boy, Mother Nature's son All day long I'm sitting singing songs for everyoneSit beside a mountain stream, see her waters rise Listen to the pretty sound of music as she fliesDoo doo doo doo doo doo doo doo doo doo doo Doo doo doo doo doo doo doo doo doo Doo doo dooFind me in my field of grass, Mother Nature's son Swaying daisies sing a lazy song beneath the sunDoo doo doo doo doo doo doo doo doo doo doo Doo doo doo doo doo doo doo doo doo Doo doo doo doo doo doo Yeah yeah yeahMm mm mm mm mm mm mm Mm mm mm, ooh ooh ooh Mm mm mm mm mm mm mm Mm mm mm mm, wah wah wahWah, Mother Nature's son ДЖОН 1980: 'Это я, просто сделал одноразовую песню, а-ля 'Морж' а-ля все, что я когда-либо писал. Я бросил в строчку 'Морж был Полом', чтобы всех немного запутать. Это мог быть лисица-терьер Пол, знаете ли. В смысле, это просто поэзия. Это было просто так… Строка была поставлена, потому что я чувствовал себя виноватым, потому что был с Йоко и ушел от Пола. Я пытался… Я не знаю. Это неправильный способ сказать Полу: 'Вот, оставь этот удар, эта иллюзия, этот удар, это я'. I told you about strawberry fields You know the place where nothing is real Well here's another place you can go Where everything flows Looking through the bent backed tulips To see how the other half live Looking through a glass onionI told you about the walrus and me, man You know that we're as close as can be, man Well here's another clue for you all The walrus was Paul Standing on the cast iron shore, yeah Lady Madonna trying to make ends meet, yeah Looking through a glass onionOh yeah Oh yeah Oh yeah Looking through a glass onionI told you about the fool on the hill I tell you man he living there still Well here's another place you can be Listen to me Fixing a hole in the ocean Trying to make a dove-tail joint, yeah Looking through a glass onion ПОЛ 1968: 'Я сидел на крыше в Индии с гитарой… Джон и я сидели 'кружком и играли на гитаре с Донованом'. И мы просто сидели и развлекались, и я начал играть аккорды 'Rocky Raccoon', понимаешь, просто валяли дурака. Изначально это был Рокки Сассун, и мы только начали придумывать слова, знаешь ли, мы втроем… и начали их записывать. И в конце концов я изменил его с Сассуна на Енот, потому что он больше похож на ковбоя. Вот и все… Вы не можете говорить об этом, потому что они просто приходят к вам в голову, вы знаете. Похоже, что Джон пишет свои книги. Нет… Я не знаю, как он это делает, и он не знает, как это делается, но он просто пишет. Я думаю, что люди, которые действительно создают и пишут… Вы склонны думать: 'О, как он это сделал', но на самом деле это происходит… просто течет из их головы, в их руки, и они записывают это, вы знаете. И вот что случилось с этим. Я ничего не знаю об горах Аппалачи, ковбоях и индейцах. Но я просто выдумал, знаешь ли. И доктор пришел воняющим джином и начал лежать на столе.ПОЛ около 1994: 'Мне нравятся грустные разговоры, поэтому я так начал, потом я сделал пародию на запад и ввёл забавные строчки. Мне нравилось, что он (Рокки) нашел Библию Гидеона и подумал: 'Какой-то парень по имени Гидеон должен был оставить ее следующему парню. Мне нравится идея Гидеона быть персонажем. Ты понимаешь смысл и в то же время получаешь удовольствие от этого. Всегда в хорошем настроении. Now somewhere in the Black Mountain Hills of Dakota There lived a young boy named Rocky Raccoon And one day his woman ran off with another guy Hit young Rocky in the eye Rocky didn't like that He said "I'm gonna get that boy" So one day he walked into town Booked himself a room in the local saloonRocky Raccoon checked into his room Only to find Gideon's Bible Rocky had come, equipped with a gun To shoot off the legs of his rivalHis rival, it seems, had broken his dreams By stealing the girl of his fancy Her name was Magill, and she called herself Lil But everyone knew her as NancyNow she and her man, who called himself Dan Were in the next room at the hoedown Rocky burst in, and grinning a grin He said, "Danny boy, this is a showdown"But Daniel was hot, he drew first and shot And Rocky collapsed in the corner, ahD'da d'da d'da da da da D'da d'da d'da da da da D'da d'da d'da da d'da d'da d'da d'da Do do do do do doD'do d'do d'do do do do D'do d'do d'do do do do D'do d'do d'do do do d'do d'do d'do d'do Do do do do do doNow, the doctor came in, stinking of gin And proceeded to lie on the table He said, "Rocky, you met your match" And Rocky said, "Doc, it's only a scratch And I'll be better, I'll be better, Doc, as soon as I am able"And now Rocky Raccoon, he fell back in his room Only to find Gideon's Bible Gideon checked out and he left it no doubt To help with good Rocky's revival, ah Oh yeah, yeahD'do d'do d'do do do do D'do d'do d'do do do do D'do d'do d'do do do d'do d'do d'do d'do Do do do do do doD'do d'do d'do do do do, come on, Rocky boy D'do d'do d'do do do do, come on, Rocky boy D'do d'do d'do do do d'do d'do d'do d'do The story of Rocky there She looks as an African Queen She eating twelve chapattis and cream She tastes as Mongolian lamb She coming from out of BahranWhat a shame Mary Jane had a pain at the party What a shame Mary Jane what a shame Mary Jane had a pain at the partyShe like to be married with Yetti He grooving such cookie spaghetti She jumping as Mexican bean To make that her body morphineWhat a shame Mary Jane had a pain at the party What a shame Mary Jane what a shame Mary Jane had a pain at the partyShe catch Patagonian pancake With that one and gin party makes She having always good contact She making with Apple and contractWhat a shame Mary Jane had a pain at the party What a shame Mary Jane what a shame Mary Jane had a pain at the party All together nowWhat a shame Mary Jane had a pain at the party What a shame what what a shame Mary Jane had a pain at the party What a shame what a shame what a shame what a shame Mary Jane had a pain at the party What a shame what a shame what a shame what a shame Mary Jane had a pain at the party What a shame what a shame Mary Jane had a pain at the party What a shame what a shame what a shame Mary Jane had a pain at the party What a shame Mary Jane Mary Jane had a pain at the party What a shame Mary Jane what a shame Mary Jane had a pain at the party What a shame Mary Jane what a shameShe looks as an African Queen She tastes as Mongolian lambWhat a shame Mary Jane what a shame Mary Jane had a pain at the party All together now What a shame Mary Jane had a pain at the party What a shame what what a shame Mary Jane had a pain at the party What a shame what a shame what a shame what a shameLet's hear it Before we get taken away- ДЖОН 1980: 'Я так устала' была снова в Индии. Я не мог спать, медитируя весь день и не мог спать по ночам. Одна из моих любимых песен. Мне просто нравится звук, и я хорошо пою.ПОЛ около 1994: 'Там есть особая строчка: 'И проклятие сэра Уолтера Рейли. Он был таким тупым придурком'. Это классическая фраза, и Джон не сомневается, кто ее написал. Я думаю, что это на 100% Джон. I'm so tired, I haven't slept a wink I'm so tired, my mind is on the blink I wonder should I get up and fix myself a drink No, no, noI'm so tired I don't know what to do I'm so tired my mind is set on you I wonder should I call you but I know what you would doYou'd say I'm putting you on But it's no joke, it's doing me harm You know I can't sleep, I can't stop my brain You know it's three weeks, I'm going insane You know I'd give you everything I've got For a little peace of mindI'm so tired, I'm feeling so upset Although I'm so tired I'll have another cigarette And curse Sir Walter Raleigh He was such a stupid gitYou'd say I'm putting you on But it's no joke, it's doing me harm You know I can't sleep, I can't stop my brain You know it's three weeks, I'm going insane You know I'd give you everything I've got For a little peace of mind I'd give you everything I've got For a little peace of mind I'd give you everything I've got For a little peace of mind(Monsieur, Monsieur, Monsieur, how about another one?) ПОЛ 1968: 'Мы не только просто полностью рок-н-ролл. Мы не просто одна из групп. 'Потому что, когда мы играли в Гамбурге, мы не просто играли рок весь вечер, потому что нам приходилось приглашать таких толстых старых бизнесменов и разговаривать… (шутка) или ТИНИХ старых бизнесменов, которые приходили и говорили: 'Поиграй в мамбо'. Ты можешь сделать румбу? И мы не могли просто продолжать говорить 'нет', так что нам пришлось немного поговорить о мамочках и Румбах. Так что все это как в смутной балладе… 'Я буду'. Я не знаю, выходит ли это за рамки темы, но именно поэтому в этой пластинке есть большое разнообразие, потому что во всем, что мы делаем, знаешь, у нас просто нет одной сумки, ты знаешь. И 'потому что с одной стороны у тебя будет что-то вроде 'I Will' и потом ты получишь 'Why Don't We Do It In The Road', ты знаешь… Просто совершенно разные вещи - совершенно разные чувства ... Но это я пою об обих. Это все тот же парень. И я написал им обоим, так что ты не можешь это объяснить. Не знаю, почему я так кричу 'Почему бы нам не сделать это на дороге'…, а потом так гладко смеюсь над американской 'Девушкой из Ипенемы'.''ПОЛ около 1994: 'Я исполнял песню, 'I Will', которая была у меня в качестве мелодии довольно долгое время, но у меня не было текстов к ней. Я помню, как сидел (в Индии) с Донованом, и, возможно, еще пару человек. Мы просто сидели и играли один раз после этого дня медитации, и мы пытались написать несколько слов, и она нам понравилась. Мы прочитали несколько песен, что-то о Луне, но они были не очень довольны, и я думал, что мелодия была лучше слов… Это все еще одна из моих любимых мелодий, которые я написал. Ты просто иногда везунчик с мелодией и она становится довольно полной, и я думаю это одна из них… Who knows how long I've loved you You know I love you still Will I wait a lonely lifetime If you want me to, I willFor if I ever saw you I didn't catch your name But it never really mattered I will always feel the sameLove you forever and forever Love you with all my heart Love you whenever we're together Love you when we're apartAnd when at last I find you Your song will fill the air Sing it loud so I can hear you Make it easy to be near you For the things you do endear you to me Oh, you know I will I willMm mm mm mm mm mm mm mm mm Da da da da da da da ДЖОН 1972: 'Пол. Одна из лучших песен.'ДЖОН 1980: 'Это Пол. Он даже записал это в другой комнате. Так это было в те дни. Мы вошли, и он сделал целый альбом. Он играл на барабанах, играл на пианино, пел. Но он не мог… Может, он не смог отдохнуть от Битлз. Я не знаю, что это было, знаешь ли. Мне понравился трек. Но я не могу говорить за Джорджа, но мне всегда было больно, когда Пол бросал что-то без нашего участия. Но тогда все было именно так.ПОЛ 1981: 'Есть только один случай, о котором Джон публично упомянул. Это было, когда я ушел с Ринго и сделал 'Почему бы нам не сделать это на дороге'. Это не было намеренно, Джон и Джордж были связаны, чтобы закончить что-то, и мы с Ринго были свободны, просто болтались вокруг, так что я сказал Ринго: 'Пошли и сделаем это'. Я слышал Джона некоторое время спустя. Ему понравилась песня, и я думаю, он хотел сделать это со мной. Это была очень похожая на Джона песня. Вот почему ему понравилось, я думаю. Это был очень Джон, идея об этом, не я. Я написал ее ритмичной. Why don't we do it in the road? Mm Why don't we do it in the road? Ah Why don't we do it in the road? Mm Why don't we do it in the road? Mm No one will be watching us Why don't we do it in the road?Why don't we do it in the road? Why don't we do it in the road? Why don't we do it in the road? Why don't we do it in the road? No one will be watching us Why don't we do it in the road?OohWhy don't we do it in the road? Why don't we do it in the road? Why don't we do it, do it in the road? Why don't we do it in the road? No one will be watching us Why don't we do it in the road? ДЖОН 1972: 'Я. Йоко помогла мне с этим.'ДЖОН 1980: 'Джулия была моей матерью. Но это было своего рода сочетание Йоко и моей матери, объединенных в одну. То, что было написано в Индии… Мы написали тонну песен в Индии.ПОЛ около 1994: 'Интересная вещь для меня на 'Julia' - это стиль подбора гитары. Он научился собирать пальцы у Донована или цыгана Дейва… Это была песня Джона о его маме, народный стиль подбора пальцев, и очень хорошая песня'. Half of what I say is meaningless But I say it just to reach you, JuliaJulia, Julia, oceanchild, calls me So I sing a song of love, Julia Julia, seashell eyes, windy smile, calls me So I sing a song of love, JuliaHer hair of floating sky is shimmering, glimmering In the sunJulia, Julia, morning moon, touch me So I sing a song of love, JuliaWhen I cannot sing my heart I can only speak my mind, JuliaJulia, sleeping sand, silent cloud, touch me So I sing a song of love, Julia Hum hum hum hum... calls me So I sing a song of love for Julia, Julia, Julia ПОЛ 1969: (описание гитарного лизака для припева, во время записи) 'Это идет слишком быстро… заметь. Не должно быть никаких заметных прыжков. Падение… Падение…'.. I've got a feeling, a feeling deep inside Oh yeah, oh yeah, that's right I've got a feeling, a feeling I can't hide No no no, oh no, oh no Yeah yeah I've got a feeling yeahOh please believe me, I'd hate to miss the train Oh yeah, yeah, oh yeah And if you leave me I won't be late again Oh no, oh no, oh no Yeah yeah I've got a feeling yeah I've got a feelingAll these years I've been wandering around Wondering how come nobody told me All that I was looking for was somebody Who looked like youI've got a feeling, that keeps me on my toes Oh yeah, oh yeahI've got a feeling, I think that everybody knows Oh yeah, oh yeah, oh yeah Yeah yeah I've got a feeling yeah YeahEverybody had a hard year Everybody had a good time Everybody had a wet dream Everybody saw the sunshine Oh yeah, (oh yeah) oh yeah, oh yeah Everybody had a good year Everybody let their hair down Everybody pulled their socks up Everybody put their foot down Oh yeah Yeah I've got a feeling A feeling deep inside Oh yeahOh yeahI've got a feeling A feeling I can't hide Oh noOh no no noYeah yeah yeah yeah I've got a feelingI've got a feelingEverybody had a good year Everybody had a hard timeEverybody had a wet dreamEverybody saw the sunshineEverybody had a good year Everybody let their hair downEverybody pulled their socks upEverybody put the foot down Oh yeahOh yeahI've got a feeling Yeah yeah yeah yeah[Oh my soul, so hard.] She Came In Through the Bathroom Window (Paul McCartney) (Официально – John Lennon and Paul McCartney) ДЖОРДЖ 1969: 'Очень странная песня Пола с потрясающими текстами, но трудно объяснить, о чем они все.'ДЖОН 1980: 'Он написал, что когда мы были в Нью-Йорке и объявили Apple, и мы впервые встретили Линду. Может, это она пришла в окно'. (Gonna come out now Ha ha ha Wow look out.)She came in through the bathroom window Protected by a silver spoon But now she sucks her thumb and wonders By the banks of her own lagoonDidn't anybody tell her? Didn't anybody see? Sunday's on the phone to Monday Tuesday's on the phone to meShe said she'd always been a dancer She worked at fifteen clubs a day And though she thought I knew the answer Well, I knew what I could not sayAnd so I quit the police department And got myself a steady job And though she tried her best to help me She could steal, but she could not robDidn't anybody tell her? Didn't anybody see? Sunday's on the phone to Monday Tuesday's on the phone to me, oh yeah ДЖОН 1972: 'Я просто развлекался со словами. Это была в буквальном смысле абсурдная песня. Вы просто берете слова и собираете их вместе, и видите ли они имеют какое-то значение. Некоторые из них имеют смысл, а некоторые нет.ДЖОН 1980: 'Еще один кусочек мусора'. I dig a pony Well you can celebrate anything you want Well you can celebrate anything you wantI do a road hog Well you can penetrate any place you go Yes you can penetrate any place you go I told you so, all I want is you Everything has got to be just like you want it to Because...I pick a moon dog Well you can radiate everything you are Yes you can radiate everything you areOh now I roll a stoney Well you can imitate everyone you know Yes you can imitate everyone you know I told you so, all I want is you Everything has got to be just like you want it to Because...Ooh now I feel the wind blow Well you can indicate everything you see Yes you can indicate everything you seeOh now I dug a pony Well you can syndicate any boat you row Yeah you can syndicate any boat you row I told you so, all I want is you Everything has got to be just like you want it to Because... ПОЛ И ДЖОРДЖ 1969: (Споры во время записи песни 'Two Of Us')ПОЛ:'Теперь это сложно. Мы можем сделать ее проще, а затем усложнить там, где это необходимо.ДЖОРДЖ:'Это несложно.'ПОЛ:'Это как будто мы будем играть на гитаре через 'Эй Джуд' … ну, я не думаю, что мы должны.'ДЖОРДЖ:'Ладно, я не против…'. Я буду играть, знаешь, все, что ты хочешь, чтобы я играл, или я вообще не буду играть, если ты не хочешь, чтобы я играл. Что бы это ни было тебе понравится… я сделаю это!ДЖОН:'Я бы хотел, чтобы мы могли начать слышать записи прямо сейчас. Просто сделай это, а потом услышь, что это. Это просто потому что мы не чувствуем себя так, или это 'Звучит ли гитара нормально, правда?'ДЖОН 1969: 'Мы вдвоем носим открытки.' Two of us riding nowhere Spending someone's Hard earned pay You and me Sunday driving Not arriving On our way back home We're on our way home We're on our way home We're going homeTwo of us sending postcards Writing letters On my wall You and me burning matches Lifting latches On our way back home We're on our way home We're on our way home We're going homeYou and I have memories Longer than the road that stretches out aheadTwo of us wearing raincoats Standing solo In the sun You and me chasing paper Getting nowhere On our way back home We're on our way home We're on our way home We're going homeYou and I have memories Longer than the road that stretches out aheadTwo of us wearing raincoats Standing solo In the sun You and me chasing paper Getting nowhere On our way back home We're on our way home We're on our way home We're going home[We're going home, you better believe it. Goodbye.] For You Blue (George Harrison) ДЖОРДЖ 1980: 'For You Blue' - это простая песня на двенадцать тактов, следующая всем обычным принципам двенадцати тактов, за исключением того, что она приносит удачу! Because you're sweet and lovely girl I love you Because you're sweet and lovely girl it's true I love you more than ever girl I do I want you in the morning girl I love you I want you at the moment I feel blue I'm living every moment girl for you(Walk, walk cat walk. Go, Johnny, go. Same old the twelve bar blues.Elmore James got nothing on this baby.)I've loved you from the moment I saw you You looked at me that's all you had to do I feel it now I hope you feel it tooBecause you're sweet and lovely girl I love you Because you're sweet and lovely girl it's true I love you more than ever girl I do Rhythm and blues This is the story About a boy named Ted If his mother said (Said) "Ted, be good (Be good, Ted)," he would (Alright)She told him tales About his soldier dad But it made her sad Then she cried, oh myTed used to tell her He'd be twice as good And he knew he could Because in his head he said "Mummy don't worry Your mblmblmbl's here Taking good care of you Mama don't worry Your Teddy boy's here Teddy's going to see you through"And she said "Teddy don't worry Your mummy's here Taking good care of you" She said, "Teddy don't worry Your mummy's here Teddy's going to see you through" ПОЛ 1970: 'Альбом был закончен год назад, но несколько месяцев назад американский продюсер Фил Спектор был вызван Джоном Ленноном, чтобы привести в порядок некоторые из трэков. Несколько недель назад мне прислали ремикс-версию моей песни 'The Long And Winding Road' с арфами, рогами, оркестром и женским хором. Никто не спрашивал меня, что я думаю. Я не мог в это поверить. Запись пришла с запиской Аллена Кляйна, в которой он сказал, что считает изменения необходимыми. Я не виню в этом Фила Спектора, но это только показывает, что мне нехорошо сидеть здесь и думать, что я контролирую ситуацию, поскольку очевидно, я не могу. В любом случае, я послал Кляйну письмо с просьбой кое-что изменить, но я еще не получил ответа.'ДЖОН 1980: 'Пол снова. Накануне нашего разрыва у него был небольшой рывок.ПОЛ около 1994: 'Это довольно грустная песня. Мне нравится писать грустные песни, это хорошая сумка, чтобы попасть внутрь, потому что вы можете признать некоторые более глубокие чувства и положить их в него. Это хорошая машина, она избавляет от необходимости обращаться к психиатру. Писание песен часто выполняет этот подвиг - вы говорите это, но не смущает себя, потому что это только песня, или это так? Вы выкладываете вещи, которые вас беспокоят, на стол и рецензируете их, но поскольку это песня, вам не нужно спорить с кем-либо… Это печальная песня, потому что все дело в недостижимом; дверь, до которой вы никогда не доберетесь. Это путь, который вы никогда не доберетесь до конца'. The long and winding road, that leads, to your door Will never disappear, I've seen that road before It always leads me here, lead me to your door The wild and windy night, that the rain, washed away Has left a pool of tears, crying for the day Why leave me standing here, let me know the wayMany times I've been alone, and many times I've cried Any way you'll never know, the many ways I've tried And still they lead me back, to the long winding road You left me standing here a long long time ago Don't leave me waiting here, lead me to your doorBut still they lead me back to the long winding road You left me standing here, a long long time ago Don't keep me waiting here (Don't keep me wait), lead me to your door Yeah, yeah, yeah, yeah ДЖОН 1980: 'О! Дорогая' великолепна тем, что Пол не очень хорошо пел. Я всегда думал, что мог бы сделать это лучше - это был скорее мой стиль, чем его. Он написал ее, так что какого черта, он и собирается петь это. Если бы у него было чувство, он бы позволил мне спеть. (Смеется.)ПОЛ около 1994: 'Я в основном помню, как хотел правильно настроить вокал, хотел, чтобы он был хорошим, и в конце концов я пробовал каждое утро, когда приходил на сессию записи. Я пробовал с микрофоном в руках, и я пробовал его с микрофоном на стойке, я пробовал все, что было возможно, и наконец получил голос, которым я был доволен. Небольшой колокольчик, и если он сойдет с ума, то упустишь весь смысл. Это было необычно для меня - я бы попробовал все это за один день. Oh! Darling, please believe me I'll never do you no harm Believe me when I tell you I'll never do you no harmOh! Darling, if you leave me I'll never make it alone Believe me when I beg you, ooh Don't ever leave me aloneWhen you told me You didn't need me anymore Well you know I nearly broke down and cried When you told me You didn't need me anymore Well you know I nearly broke down and diedOh! Darling, if you leave me I'll never make it alone Believe me when I tell you I'll never do you no harm Believe me darlingWhen you told me, ooh You didn't need me anymore Well you know I nearly broke down and cried When you told me You didn't need me anymore Well you know I nearly broke down and diedOh! Darling, please believe me I'll never let you down Oh, believe me darling Believe me when I tell you, ooh I'll never do you no harm All Things Must Pass (George Harrison) Sunrise doesn't last all morning, a cloudburst doesn't last all day Seems my love is up and has left you with no warning But it's not always going to be this greyAll things must pass, all things must pass awaySunset doesn't last all evening, a mind can blow those clouds away after all this my love is up and must be leaving It has not always been this greyAll things must pass, all things must pass awayAll things must pass none of life's strings can last So I must be on my way and face another dayNow the darkness only stays at nighttime, in the morning it will fade away Daylight is good at arriving at the right time It's not always going to be this greyAll things must pass, all things must pass away All things must pass, all things must pass away She wrote me only one sad night Told me she's no longer mine Sue sue mailman, that will do for sometimeMailman, bring me no more blues Mailman, bring me no more blues One more heartache is all I can use ПОЛ 1969: 'Мы сидели в студии, и создали ее из эфира. Мы начали писать там слова, а затем… Когда мы закончили запись в Apple Studios и сделали ее песней для роликовых гор.'ДЖОН 1980: 'Get Back' это Полa Это лучшая версия 'Lady Madonna'. 'Знаешь, переписываю переделку котла.' (Rosetta. Who are you talking about? Sweet Loretta Fart. She thought she was a cleaner Sweet Rosetta Martin But she was a frying pan, yeah Rosetta The picker! the picker! Picture the fingers burning! Oo-wee! OK? 1, 2, 1, 2, 3, 4)Jo Jo was a man who thought he was a loner But he knew it couldn't last Jo Jo left his home in Tucson, Arizona For some California grassGet back, get back Get back to where you once belonged Get back, get back Get back to where you once belonged Get back Jo Jo Go homeGet back, get back Get back to where you once belonged Get back, get back Back to where you once belonged Get back, JoSweet Loretta Martin thought she was a woman But she was another man All the girls around her say she's got it coming But she gets it while she canOh, get back, get back Get back to where you once belonged Get back, get back Get back to where you once belonged Get back, LorettaGo home Oh, get back, get back Get back to where you once belonged Get back, get back Get back to where you once belongedGet back Woo...(Thanks, Mo! I'd like to say "thank you" on behalf of the group And ourselves and I hope we passed the audition!) Old Brown Shoe (George Harrison) I want a love that's right but right is only half of what's wrong I want a short haired girl who sometimes wears it twice as long Now I'm stepping out this old brown shoe, baby, I'm in love with you I'm so glad you came here, it won't be the same now, I'm telling youYou know you pick me up from where some try to drag me down And when I see your smile replace every thoughtless frown Got me escaping from this zoo, baby, I'm in love with you I'm so glad you came here, it won't be the same now when I'm with youIf I grow up I'll be a singer wearing rings on every finger Not worrying what they or you say I'll live and love and maybe someday Who knows, baby, you may comfort meI may appear to be imperfect, my love is something you can't reject I'm changing faster than the weather if you and me should get together Who knows, baby, you may comfort meI want that love of yours, to miss that love is something I'd hate I'll make an early start, I'm making sure that I'm not late For you sweet top lip I'm in the queue, baby, I'm in love with you I'm so glad you came here, it won't be the same now when I'm with you I'm so glad you came here, it won't be the same now when I'm with you Octopus's Garden (Richard Starkey) ДЖОРДЖ 1969: 'Octopus's Garden' - песня Ринго. Это только вторая песня, которую когда-либо писал Ринго, помните, и она прекрасна. Ринго постоянно надоедает просто играть на барабанах, поэтому дома он иногда играет немного на пианино, но к сожалению он знает только о трех аккордах. Он знает не больше и на гитаре. Эта песня проникает в ваше сознание очень глубоко, хотя и потому, что она такая спокойная. Я полагаю, Ринго пишет космические песни в наши дни, даже не подозревая об этом.РИНГО 1981: 'Он (капитан судна) рассказал мне все об осьминогах - как они ходят 'по морскому дну и собирают камни и блестящие предметы и строят сады. Я тоже подумал: 'Как здорово!', потому что тогда я просто хотел быть под водой… I'd like to be under the sea In an octopus's garden in the shade He'd let us in, knows where we've been In his octopus's garden in the shadeI'd ask my friends to come and see An octopus's garden with me I'd like to be under the sea In an octopus's garden in the shadeWe would be warm below the storm In our little hideaway beneath the waves Resting our head on the sea bed In an octopus's garden near a caveWe would sing and dance around Because we know we can't be found I'd like to be under the sea In an octopus's garden in the shadeWe would shout and swim about The coral that lies beneath the waves (Lies beneath the ocean waves) Oh what joy for every girl and boy Knowing they're happy and they're safe (Happy and they're safe)We would be so happy you and me No one there to tell us what to do I'd like to be under the sea In an octopus's garden with you In an octopus's garden with you In an octopus's garden with you ДЖОРДЖ 1969: 'Песня 'Серебряный молоток Максвелла' - одна из песен Пола, которую мы пытались записать целую вечность. Это одна из тех мелодий мгновенного свистка, которые некоторые ненавидят, а другие очень любят. Это забавная песня, но она немного отвратительна, потому что Максвелл продолжает убивать всех.ПОЛ около 1994: 'Серебряный молоток Максвелла' - моя аналогия, когда что-то происходит неожиданно, как это часто происходит, как я начал выяснять в то время в моей жизни. Я хотел что-то символическое, поэтому для меня это был вымышленный персонаж под названием Maxwell с серебряным молотком. Я не знаю, почему это было серебро, оно просто звучало лучше молотка Maxwell. Это было необходимо для сканирования. Мы все еще используем это выражение сейчас, когда происходит что-то неожиданное'. Joan was quizzical, studied pataphysical Science in the home Late nights all alone with a test-tube ohh oh oh oh Maxwell Edison majoring in medicine Calls her on the phone Can I take you out to the pictures, Joan? But as she's getting ready to go A knock comes on the doorBang, bang, Maxwell's silver hammer Came down upon her head Bang, bang, Maxwell's silver hammer Made sure that she was deadBack in school again Maxwell plays the fool again Teacher gets annoyed Wishing to avoid an unpleasant scene She tells Max to stay when the class has gone away So he waits behind Writing 50 times "I must not be so" oh oh oh But when she turns her back on the boy He creeps up from behindBang, bang, Maxwell's silver hammer Came down upon her head Do do do do do Bang, bang, Maxwell's silver hammer Made sure that she was deadP.C. Thirty-One said "We caught a dirty one" Maxwell stands alone Painting testimonial pictures ohh oh oh oh Rose and Valerie screaming from the gallery Say he must go free (Maxwell must go free) The judge does not agree and he tells them so oh oh oh But as the words are leaving his lips A noise comes from behindBang, bang, Maxwell's silver hammer Came down upon his head Do do do do do Bang, Bang, Maxwell's silver hammer Made sure that he was dead Wow wow wow oh! Do do do do doSilver hammer Max Something (George Harrison) ПОЛ 1969: 'Мне нравится песня Джорджа 'Что-то'.ДЖОРДЖ 1969: 'Я написал песню 'Что-то' для альбома до этого, но я никогда не заканчивал ее до недавнего времени. Я обычно собираю первые несколько строк слов и музыку одновременно…, а затем заканчиваю остальную мелодию. Когда я написал, это было, как другая песня, которую я написал, когда мы были в Индии. Я написал весь первый стих и просто сказал все, что хотел сказать, и теперь мне нужно написать еще несколько стихов. Я нахожу это намного труднее. Но Джон дал мне удобный совет. Он сказал: 'Когда ты начнешь писать песню, попробуй сразу же.' Он сказал: 'Когда ты закончишь писать ее. Иногда ты возвращаешься к этому, и у тебя совсем другое настроение. Так что сейчас я пытаюсь закончить их прямо сейчас.'ДЖОРДЖ 1980: 'Что-то' было написано на боли, когда мы делали 'Белый альбом'. У меня был перерыв, пока Пол делал наложение, поэтому я пошел в пустую студию и начал писать. На самом деле, это все, что осталось, только середина ушла некоторое время, чтобы разобраться. Это не было на 'Белый альбом', потому что мы уже закончили все треки'. Something in the way she moves Attracts me like no other lover Something in the way she woos meI don't want to leave her now You know I believe and howSomewhere in her smile she knows That I don't need no other lover Something in her style that shows meDon't want to leave her now You know I believe and howYou're asking me will my love grow I don't know, I don't know You stick around, now it may show I don't know, I don't knowSomething in the way she knows And all I have to do is think of her Something in the things she shows meI don't want to leave her now You know I believe and how ПОЛ 1969: 'В новом альбоме, который мне нравится 'Come Together' - отличная песня Джона.ДЖОН 1980: 'Come Together' - это я… пишу непонятно где старый Чак Берри. Я оставил строчку 'Here come old flat-top'. Это совсем не похоже на песню Чака Берри, но они привели меня в суд, потому что я признал это влияние несколько лет назад. Я мог бы заменить ее на 'Вот идет старое железное лицо', но песня остается независимой от Чака Берри или кого-либо еще на земле. Эта вещь была создана в студии. Тим Лири придумал это выражение для своей попытки стать президентом, и он попросил меня написать песню для предвыборной кампании. Я пытался и пытался, но так и не смог придумать. Зато придумал эту песню, 'Давай вместе', которая была бы неплохой, разве нет? Лири напал на меня много лет спустя, сказав, что я его обкрал. Я не обкрадывал его. Просто это превратилось в 'Давай вместе'. Что мне делать, отдавать его ему? Это была фанковая запись - одна из моих любимых песен Битл, или, скажем так, одна из моих любимых песен Леннона. Это фанки, это блюз, и я пою ее довольно хорошо. Мне нравится звук пластинки. Вы можете танцевать под нее. Я куплю ее! (смеется) Here come old flat top He come grooving up slowly He got joo joo eyeball He one holy roller He got hair down to his knee Got to be a joker he just do what you please.He wear no shoe shine He got toe jam football He got monkey finger He shoot Coca-Cola He say I know you, you know me One thing I can tell you is you got to be free Come together right now over meHe bag production He got walrus gumboot He got Ono sideboard He one spinal cracker He got feet down below his knee Hold you in his armchair you can feel his disease Come together right now over meRight! Come Come... Come... Come...He roller coaster He got early warning He got Muddy Water He one Mojo filter He say. "One and one and one is three" Got to be good looking 'cause he so hard to see Come together right now over meOh! Come together Yeah Come together Yeah Come together Yeah Come together Yeah Come together Yeah Come together Yeah Come together Yeah Ahh Come together Yeah Come together... Come and Get It (Paul McCartney) If you want it Here it is, Come and get it. Make your mind up fast.If you want it Anytime I can give it But you better hurry Cause it may not last.Did I hear you say That there must be a catch Will you walk away From a fool and his moneyIf you want it, Here it is, Come and get it, But you better hurry Cause it's going fast.If you want it Here it is, Come and get it, Make your mind up fast.If you want it Anytime I can give it, But you'd better hurry Cause it may not last.Did I hear you say That there must be a catch Will you walk away From a fool and his moneySonny, if you want it, Here it is, Come and get it But you'd… Oh ain't she sweet, Well see her walking down that street. Yes I ask you very confidentially: Ain't she sweet?Oh ain't she nice, Well look her over once or twice. Yes I ask you very confidentially: Ain't she nice?Just cast an eye In her direction. Oh me oh my, Ain't that perfection?Oh I repeat Well don't you think that's kind of neat? Yes I ask you very confidentially: Ain't she sweet?Oh ain't she sweet, Well see her walking down that street. Well I ask you very confidentially: Ain't she sweet?Oh ain't that nice, Well look it over once or twice. Yes I ask you very confidentially: Ain't she nice?Just cast an eye In her direction. Oh me oh my, Ain't that perfection?Oh I repeat Well don't you think that's kind of neat? Yes I ask you very confidentially: Ain't she sweet?Oh ain't she sweet, Well see her walking down that street. Well I ask you very confidentially: Ain't she sweet? Well I ask you very confidentially: Ain't she sweet ПОЛ 1969: 'Мне нравится песня Джона 'Потому что' на второй стороне. Сказать 'Потому что мир вокруг, он заводит меня' - здорово. И 'Потому что ветер дует мне в голову'ДЖОРДЖ 1969: 'Я думаю, мой любимый на альбоме - 'Потому что'. Слова не сложны… Но гармонию было довольно сложно спеть. Я думаю, что это одна из тех мелодий, которые определенно произведут впечатление на большинство людей.'ДЖОН 1980: 'Я лежал на диване в нашем доме, слушая как Йоко играет Лунную сонату Бетховена на фортепьяно. Внезапно я сказал 'А ты не можешь сыграть аккорды в обратном порядке?' Она сыграла и я написал 'Because'. Песня тоже звучит как 'Лунная соната'. Слова ясны, без всякой фигни, без изображений, без туманных отсылок. Aaaaaahhhhhh... Because the world is round it turns me on Because the world is round...aaaaaahhhhhhBecause the wind is high it blows my mind Because the wind is high...aaaaaaaahhhhLove is old, love is new Love is all, love is youBecause the sky is blue, it makes me cry Because the sky is blue...aaaaaaaahhhhAaaaahhhhhhhhhh... Aaaaahhhhhhhhhh... Aaaaahhhhhhhhhh... ДЖОН 1980: 'Это Пол… Думаю, это было вдохновлено 'Bridge Over Troubled Water'. Это мое чувство, хотя мне нечего сказать. Я знаю, что он хотел написать 'Bridge Over Troubled Water.'ПОЛ 1986: 'У меня было много плохих времен в 60-х. Раньше мы лежали в постели и думали, что происходит и чувствовали себя довольно параноиком. Наверное, все наркотики. Однажды ночью мне приснился сон о моей матери. Она умерла, когда мне было четырнадцать, так что я ничего о ней не слышал, и это было очень хорошо. Это придало мне силы.ПОЛ около 1994: 'Однажды ночью в это напряженное время мне приснился сон, и я увидел свою маму, которая умерла лет десять назад. И было здорово увидеть ее, потому что это замечательная вещь о снах, вы действительно воссоединились с этим человеком… В сне она сказала: 'Все будет хорошо,'. Я не уверен, что она использовала слова 'пусть будет так', но это был смысл ее совета: 'Не волнуйся слишком много, все получится хорошо'. Это был такой сладкий сон, что я проснулся и подумал: 'О, было здорово снова навестить ее. Мне было очень приятно, что мне приснился этот сон. When I find myself in times of trouble Mother Mary comes to me Speaking words of wisdom Let it beAnd in my hour of darkness She is standing right in front of me Speaking words of wisdom Let it beLet it be, let it be, let it be, let it be Whisper words of wisdom Let it beAnd when the broken-hearted people Living in the world agree There will be an answer Let it beFor though they may be parted there is Still a chance that they will see There will be an answer Let it beLet it be, let it be, let it be, let it be Yeah, there will be an answer Let it beLet it be, let it be, let it be, let it be Whisper words of wisdom Let it beLet it be, let it be, let it be, let it be Whisper words of wisdom Let it beAnd when the night is cloudy There is still a light that shines on me Shine until tomorrow Let it beI wake up to the sound of music Mother Mary comes to me Speaking words of wisdom Let it beLet it be, let it be, let it be, yeah, let it be There will be an answer Let it beLet it be, let it be, let it be, yeah, let it be There will be an answer Let it beLet it be, let it be, let it be, yeah, let it be Whisper words of wisdom Let it be I Me Mine (George Harrison) ДЖОРДЖ 1980: 'Я мне мое' - это проблема эго. Я огляделся вокруг и все, что я мог видеть, было относительно моего эго. Знаешь, как 'это мой листок бумаги' и 'это моя фланель', или 'отдай его мне', или 'я есть'. Это заставило меня сломать - я ненавидел все о своем эго - это была вспышка всего ложного и непостоянного, что мне не нравилось. Но позже я узнал от них - чтобы понять, что здесь есть кто-то другой, кроме старого болтуна. 'Кто я такой' стал приказом дня. Вот что из этого вышло: 'Я - мой' …дело в эго, в вечной проблеме. All through the day, I me mine I me mine, I me mine All through the night, I me mine I me mine, I me mine Now they're frightened of leaving it Everyone's weaving it Coming on strong all the time All through the day I me mineI-I-me-me-mine, I-I-me-me-mine I-I-me-me-mine, I-I-me-me-mineAll I can hear, I me mine I me mine, I me mine Even those tears, I me mine I me mine, I me mine No-one's frightened of playing it Everyone's saying it Flowing more freely than wine All through the day I me mineI-I-me-me mine, I-I-me-me mine I-I-me-me mine, I-I-me-me mineAll I can hear, I me mine I me mine, I me mine Even those tears, I me mine I me mine, I me mine No-one's frightened of playing it Everyone's saying it Flowing more freely than wine All through your life I me mine ДЖОН 1980: Это опять Пол, незавершенная песня, верно? Просто часть в конце. В нем была одна строчка, (поет) 'И в конце концов любовь, которую вы берете, равна вашей любви', которая является очень космической, философской линией, что еще раз доказывает, что если он хочет, он может думать.ПОЛ 1988: 'Ринго никогда бы не исполнил соло на барабанах. Ненавидел барабанщиков, которые исполняли длинные соло на барабанах. Мы все это сделали. И когда он присоединился к Битлз, он сказал: 'А как же соло на барабанах?' и сказал: 'Я их ненавижу'! Мы сказали: 'Отлично! Мы любим тебя!' И поэтому он никогда бы их не сделал. Но из-за этой смеси я сказал: 'Ну, символическое соло?' И он действительно уперся рогом и не захотел этого делать. Но после небольшого нежного убеждения я сказал:'… это не был бы Бадди Рич сошел с ума, потому что я думаю, что он не хотел этого делать. … В любом случае, мы пришли к этому компромиссу, это было своего рода соло. Я не думаю, что он когда-либо это повторил'. Oh yeah, all right Are you going to be in my dreams Tonight?[Drum solo][Guitar solos]And in the end The love you take Is equal to the love You make |
Официальный The Beatles
Слушаем Битлов у нас
Слушаем Битлов
Фотографии Битлов
Фильмы Битлов
География Битлз
Календарь Битлз
По датам
По событиям
По людям
По географии
Песни Битлз
Дискография
Бокс-сеты
Список песен
Авторы песен
Соло
Джон Леннон
Дискография Джона
Фотографии Джона
Пол Маккартни
Дискография Пола
Фотографии Пола
Джордж Харрисон
Дискография Джорджа
Фотографии Джорджа
Ринго Старр
Дискография Ринго
Фотографии Ринго
|